close

悶熱的午後的計中地下室
突然的假期
前進或等待
選擇前進



Leona Lewis-Bleeding Love

Closed off from love                         告訴自己該拒絕愛情
I didn’t need the pain                    不要再感受愛帶來的痛
Once or twice was enough             一兩次受傷已夠了
And it was all in vain                         但這一切告誡都沒用
Time starts to pass                          另一段愛已悄然滋長
Before you know it you're frozen     在你以為你心如止水之前

But something happened
For the very first time with you         與你的初遇改變了一切
My heart melts into the ground       溶解我的冷漠
Found something true                      觸動我內心深處
And everyone's looking round         身旁的人全都覺得
Thinking I'm going crazy                   我又為了愛再次失去理智

But I don't care what they say          但我不管他們怎麼說
I'm in love with you                            我就是愛你
They try to pull me away                   他們試著勸阻我
But they don't know the truth            但他們不知道
My heart's crippled by the vein         傷痕累累、塵封的心
That I keep on closing                       早使我扭曲了對愛的定義
You cut me open and I                      你溫柔地切開我的心
                                                               讓我不顧一切...


Keep bleeding
Keep, keep bleeding love                 為愛奉獻 盲目地為愛付出
I keep bleeding
I keep, keep bleeding love
Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
You cut me open                                你溫柔地切開我的心
                                                               讓我不顧一切地付出


Trying hard not to hear                      試著不去理會周圍耳語
But they talk so loud                          但眾人刺耳的反對聲浪
Their piercing sounds fill my ears  排山倒海而來
Try to fill me with doub                      不斷質疑我的自戕行徑
Yet I know that the goal                     雖然我很清楚
Is to keep me from falling                 他們是出於善意要我別再淪陷

But nothing's greater                         然而 什麼也比不上
Than the rush that comes with your embrace
And in this world of loneliness        在這空虛世界中被你擁入懷中
I see your face                                     或見你一面的悸動

Yet everyone around me                   雖然身邊的人
Thinks that I'm going crazy,              都認為我瘋了
maybe, maybe                                    是吧? 也許吧?

And it's draining all of me                 為愛我付出了全部
Oh they find it hard to believe           喔對他們而言這樣的奉獻真是難以置信
I'll be wearing these scars
For everyone to see                           不怕在眾目睽睽下受傷



小學生的方式吟唱著的
然後在耳邊重覆播放著的
不管去哪裡
都會聽見的
這首歌

綠草皮跟灰濛濛天空
劃破空氣中的一縷炭煙
直接與不直接
捷運站裡的石椅強迫與偷偷
掛門診想念星期一的早晨
游泳池裡有汗水跟漫長等待
熱到不行的客運上paper相伴
黏搭搭臉頰與次數一定是錯誤
打勾勾也許是當下瞬間消逝

 


不知道該不該
坐在原地等著忙碌回來
還是該離開有點髒髒的前座
離開那個已經遠颺的風

arrow
arrow
    全站熱搜

    rikaoru 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()